bedrijf

Boost je bedrijf met VoIP telefonie

Op wolk gebaseerde telefoonsystemen brengen heel wat voordelen voor je bedrijf. Als je nog steeds een traditionele vaste telefoonlijn gebruikt, is het tijd om de overstap te maken!

Met de opkomst van werken op afstand en gedistribueerde teams haasten bedrijven zich om nieuwe technologieën in te voeren om hun workflow en productiviteit te verbeteren.

Hoewel de meeste ondernemingen grote stappen hebben gezet in hun interne technologie, lijkt één systeem de overhand te hebben over de innovatie die bij bedrijven gebeurt: traditionele telefoonsystemen.

Deze telefoonsystemen worden gezien als een essentieel nutsvoorziening en worden vaak over het hoofd gezien als het gaat om het verbeteren van technologie.

Hoewel traditionele telefoonsystemen de interne en externe communicatie voor de meeste bedrijven helpen verbeteren, leidt de handmatige aard van het systeem tot extra kosten voor bedrijven, naast belemmering van de prestaties.

Dit is waar op de cloud gebaseerde telefoonsystemen hun intrede doen.

Op wolk gebaseerde telefoonsystemen, of Voice over Internet Protocol (VoIP), maken spraak- en videocommunicatie over het internet mogelijk. Met een internetverbinding kan je bedrijf VoIP software gebruiken om gesprekken te voeren om je leads en klanten te bereiken, zelfs via hun gewone vaste lijn. In wezen omzeilt het je behoefte aan een traditionele landlijn bij het bellen en ontvangen van oproepen.

Tip: Slimme ondernemers regelen hun telefonie eenvoudig met onze app !

Zulke systemen bieden betere prestaties en kostenefficiëntie in vergelijking met traditionele telefoonsystemen.

Als je nog niet overtuigd bent, laten we dan eens dieper duiken in de voordelen die je bedrijf kan behalen door over te schakelen op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem.

4 voordelen van het gebruik van een cloud-gebaseerd telefoonsysteem

– Kostenbesparing

– Betrouwbaarheid

– Schaalbaarheid

– Geavanceerde gespreksfuncties

Kostenbesparingen

Een van de belangrijkste redenen waarom bedrijven overschakelen op cloud-gebaseerde telefoonsystemen is vanwege de kosten.

Traditionele telefoonsystemen brengen veel vooraf te betalen en verborgen kosten met zich mee. De meeste bedrijven zijn zich daar pas van bewust als ze zelf een traditioneel telefoonsysteem hebben gebruikt.

Ten eerste zijn er de installatiekosten. Dit kan voor bedrijven duur en tijdrovend zijn. Bovendien zullen de meeste aanbieders van traditionele telefoonsystemen een maandelijkse vergoeding vragen voor het onderhoud van je systeem. Dit kan zich snel opstapelen en je bedrijf kan duizenden dollars per jaar alleen al aan onderhoud uitgeven.

Een telefoonsysteem in de cloud daarentegen elimineert de grote kosten die met een traditioneel systeem gepaard gaan.

Met een cloud systeem zijn er geen installatiekosten. Dit alleen al kan je bedrijf honderden dollars helpen besparen. Bovendien volgen de meeste aanbieders van cloud-gebaseerde telefoonsystemen een betalingsmodel waarbij je betaalt naargelang je gebruik.

In plaats van gefactureerd te worden of je hun functies en plannen gebruikt, brengen cloud providers je alleen in rekening wat je gebruikt. Dit kan je uitgaven voor je telefoonsysteem drastisch verminderen.

Ook zijn er geen onderhoudskosten verbonden aan het gebruik van een telefoonsysteem in de cloud. De cloud provider zorgt gratis voor routine updates van je telefoonsysteem en je betaalt nooit onderhoudskosten voor je telefoonsysteem.

Uitgelicht: Geef je Bedrijf een Boost met een Telefoonnummer van Belfabriek !

Betrouwbaarheid

Een van de ergste dingen die een bedrijf kan overkomen is het ondervinden van uitval van hun telefoonsysteem. Behalve verlies van interne communicatie kan je bedrijf door stilstand ook veel inkomsten en klanten verliezen.

Dit betekent dat je verkoopteam niet kan bellen, geen vergaderingen kan houden, of gesprekken worden uitgesteld. De frustratie voor bedrijven kan nog verergerd worden doordat ze onderhoudskosten betalen alleen maar om downtime van hun telefoonprovider te ondervinden.

Een op de cloud gebaseerd telefoonsysteem gaat dit tegen door het meest betrouwbare telefoonsysteem voor je bedrijf te bieden. Zolang je telefoonsysteem verbinding kan maken met het internet, zal het werken.

Je hoeft je nooit zorgen te maken over downtime, want de cloud heeft 99,99% uptime. De beste en grootste organisaties in de wereld vertrouwen op de wolk om hun activiteiten te voeden. Door over te schakelen op een cloud-gebaseerde leverancier, kun je de downtime van je bedrijf aanzienlijk verminderen.

Schaalbaarheid

Voor bedrijven die traditionele telefoonsystemen gebruiken is een veel voorkomend probleem het gebrek aan schaalbaarheid.

Traditionele leveranciers van telefoonsystemen zijn beperkt door de fysieke aard van hun bedrijf. Groeit je bedrijf met een traditionele aanbieder van telefoonsystemen, dan heb je meer ruimte nodig om de systemen op te slaan, en dat resulteert in meer onderhoud dat nodig is om je normale bedrijfsactiviteiten uit te voeren.

Bovendien zullen je overheadkosten ook toenemen naarmate je je bedrijf schaalt. Hoe meer je bedrijf groeit, hoe meer je zult moeten betalen voor het installeren en onderhouden van nieuwe systemen.

Schaalbaarheid is gemakkelijk en kosteneffectief als je een cloud-gebaseerde leverancier gebruikt. Omdat telefoonsystemen niet on-premise worden opgeslagen, kun je je telefoonsysteem eenvoudig rechtstreeks bij je leverancier upgraden en meer bandbreedte gaan gebruiken.

Je hoeft niet te investeren in nieuwe apparatuur, geen hoge installatiekosten te betalen, of zelfs maar op zoek te gaan naar meer fysieke ruimte om meer telefoons onder te brengen!

Geavanceerde gespreksfuncties

Een van de beste meerwaarden die je kunt krijgen door je telefoonsysteem te upgraden naar een cloud-gebaseerd systeem zijn de talrijke gespreksfuncties.

Ten eerste stellen cloud-gebaseerde telefoonsystemen je bedrijf in staat tot eengemaakte communicatie. Met je cloud-gebaseerde systeem kun je één enkel dashboard hebben dat al je zakelijke communicatie toont. Bovendien zijn er veel samenwerkingshulpmiddelen in cloud-gebaseerde systemen waarmee medewerkers de interne en externe activiteiten van je bedrijf kunnen coördineren.

Enkele geavanceerde functies die sommige cloud providers hebben zijn automatisering van het terugbellen van klanten, gespreksgegevens & analyses, chatbots, automatisering van werkstromen, en gespreksmonitoring.

Elke genoemde functie kan je productiviteit aanzienlijk verhogen en de inkomsten van je bedrijf verhogen. Met real-time gegevens over hoe je communicatie- en verkoopteams presteren, kun je de nodige aanpassingen doen om je bedrijf te helpen zijn workflow te verbeteren.

Met een traditioneel telefoonsysteem ben je beperkt door het gebrek aan functies en de handmatige aard van je systeem. Omdat je niet veel gegevens hebt over hoe je bedrijf intern en extern communiceert, ben je aangewezen op verouderde communicatietactieken om aan projecten te werken en met klanten te communiceren.

Telefoonsystemen uit de cloud helpen al je handmatige communicatie te automatiseren en stellen je in staat je te concentreren op activiteiten die waarde aan je bedrijf geven.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.